۱۳۹۴ مرداد ۱۷, شنبه

چه کسی باید تذکر بدهد؟ + توضیح ضروری


«مجموع دارایی اکثر دولتمردان نهم و دهم (دولت احمدی‌نژاد) به اندازه ثروت یک نفر برخی گروه‌ها هم نیست - ‌جبهه یکتا (حامیان احمدی‌نژاد) همگرایی بین اصولگرایان را دنبال می‌کند‌ - جبهه یکتا به هیچ وجه به دنبال سهم‌خواهی در انتخابات مجلس نیست -  ‌جبهه یکتا به دنبال تبیین گفتمان امام و رهبری است و در حال حاضر به دنبال فعالیت حزبی نیست - جبهه اصولگرایان باید در انتخابات با گفتمان و لیست واحد در انتخابات حاضر شود، چرا که نتیجه تفرقه در انتخابات سال 92 خودش را نشان داد -  این روزها طوری شده که اگر کسی (بدون نام بردن از مشایی) یک سفر به خارج از کشور انجام می‌دهد طوری وانمود می‌شود که پناهنده شده که بیانگر زیر سئوال رفتن اخلاق رسانه‌ای است - فعالیت‌های فرهنگی در بخش ارزشی کمرنگ شده»(+)
.
این اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد (سید محمد حسینی) در زنجان است؛ در مراسمی به بهانه روز خبرنگار؛ اظهاراتی در دفاع از دولت پیشین و در بخشی: حرف‌هایی انتخاباتی و جناحی و علیه دولت. تا اینجای کار اشکالی به چشم نمی‌خورد؛ همه اشکال اینجاست که بانی این مراسم سپاه بوده است. سپاه با دعوت از وزیر دولت پیشین که دوره وزارت وی یکی از سیاه‌ترین دوره‌ها برای مطبوعات بود، هم امکان دفاع وی را از دولت ناپاک قبلی فراهم کرده و هم در آستانه انتخابات، به راحتی خود را در مظان اتهام ورود به انتخابات به سود یک جریان سیاسی خاص قرار داده است.
.
سپاه برنامه انتخاباتی خود را شروع کرده؟ چه کسی باید به سپاه تذکر بدهد؟
.

پ.ن: عکس‌های بیشتر: +
.

توضیح ضروری: بابت نوشتن این پست، امروز (دوشنبه، نوزده مرداد) مقارن ظهر آقایی که می‌گفت از سپاه زنگ زده، روی موبایلم تماس گرفت. مذاکره کوتاهی داشتیم. وی در نهایت احترام، به نوشته من اعتراض داشت. معتقد بود که سپاه پشتیبان دولت است و وارد کار جناحی نمی‌شود. برنامه‌ای نیز که به میزبانی سپاه، طی آن وزیر ارشاد احمدی‌نژاد (حسینی) در زنجان علیه دولت موضع‌گیری کرده  و به نوعی به تطهیر دولت گذشته پرداخته، برنامه‌ای در تجلیل از خبرنگاران بوده. من گفتم که تجلیل سپاه از فعالیت‌های رسانه‌ای و گرامیداشت روز خبرنگار ستوده است اما این که کسی دعوت شود که در سال منتهی به انتخابات درباره جریان سیاسی خاصی حرف بزند، انتخاب روحانی را نتیجه تفرقه اصولگرایان بداند و آن را به صراحت تخطئه کند، دقیقا یک رفتار حزبی و جناحی است آن هم در آستانه انتخابات. شایسته است در انتخاب سخنرانان دقت بیشتری به عمل آید. من گفتم که انتظار از سپاه این است که فراتر از بحث‌های جناحی باشد. وی ضمن این که انتقاد مرا از بخشی از اظهارت وزیر احمدی‌نژاد در این مراسم تایید می‌کرد، در عین حال یادداشت مرا مایه سواستفاده مغرضان ‌دانست (...) من قول دادم توضیحی بنویسم درباره پست؛ آنچه خواندید، همان توضیحی بود که به ذهنم رسید باید بنویسم؛ اینکه یک مقام از سپاه (که نه من خواستم خودشان را معرفی کنند (بیش از این که «از کجا تماس گرفته‌اید؟» و نه خودشان این کار را کردند ولی از یک شماره اختصاصی تماس گرفته بودند) بخشی از اظهارات وزیر ارشاد احمدی‌نژاد را قبول نداشت و تاکید داشت سپاه پشتیبان دولت و فراجناحی است.

من از پیگیری و برخورد خوب ایشان، به نوبه خودم، قدردانم.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر