۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

10 سئوال از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری


اوضاع وخیم اقتصادی، احتمالا جایگاه برخی مهمّات را در صحبت و اظهارنظر کاندیداها کم رنگ کرده است. این سئوال‌ها بر این مبنا طرح شده است. خیلی خوب می‌شد دوستانی که به ستادهای مرکزی تبلیغاتی کاندیداها دسترسی دارند، کمکی برای دریافت پاسخها می‌کردند. شما هم اگر موافق دریافت پاسخی روشن به این سئوال‌ها هستید، آنها را بازنشر و تکثیر کنید لطفا.

.
1)      «حفظ نظام اوجب واجبات است»، یعنی چه؟
2)      بین «حفظ اعتماد» و «ماندن در قدرت» کدام را ترجیح می‌دهید؟
3)      خط قرمز شما برای مبارزه با فساد، چه سیاسی و چه اقتصادی، کجاست؟
4)      کالاهای فرهنگی (کتاب، مجله، روزنامه، سینما و تئاتر) کجای دل شما قرار دارند؟ آخرین رمانی که خواندید، آخرین فیلمی که دیدید و آخرین تئاتری که رفتید، کدامند؟ کی بوده‌اند؟
5)      آیا اجبار شهروندان به سبک زندگی خاص را منجر به رواج ریاکاری می‌دانید؟ چرا؟
6)      در آموزش (از مدرسه تا دانشگاه) به «خلاقیت» باور دارید یا «تقلید و تقیّد»؟ برای تحقق باورتان، دقیقا چه می‌کنید؟
7)      نظر شما درباره گردش آزاد اطلاعات چیست؟ اساسا به چیزی زیر این عنوان، اعتقاد و التزام دارید؟! اعم از این که این اطلاعات، اطلاعات درست (و نه لزوما همه اطلاعات) در حوزه فعالیت‌های دولت باشد و یا این که این اطلاعات توسط شهروندان بخواهد که منتشر یا دریافت شوند (به خصوص از طریق اینترنت).
8)      برای رهایی از فضای پلیسی حاکم بر دانشگاه‌ها، فشارهای گسترده علیه اساتید و فعالیت‌های صنفی و سیاسی دانشجویی، چه برنامه‌ای دارید؟ آیا در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی در دوران احتمالی ریاست جمهوری حاضر خواهید شد؟
9)      ارزیابی شما از روند اجرای اصل 44 قانون اساسی طی سالهای اخیر چیست؟ حاصل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به نهادهای وابسته به ارگان‌های نظامی و شبه دولتی را مثبت ارزیابی می کنید یا منفی؟ با ذکر نمونه پاسخ دهید!
10)   آیا هدف، وسیله را، به خصوص اگر وسیله، کشتار و آزار مخالفان باشد، توجیه می‌کند؟ وقایع سوریه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما تا چه حد وضعیت کنونی سوریه ماحصل منش اقتدارگرا و فضای بسته‌ی سیاسی این کشور است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر