۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

پیام به تتمه رسانه‌ها




طبیعی است که فیلتر کردن پربازدیدترین وبسایت خبری از بین وبسایتهای تاکنون فیلتر نشده کشور («تابناک»)، در کنار بازداشت بیش از ده روزنامه‌نگار طی دو روز گذشته، و کمتر از پنج ماه مانده به انتخابات، خواسته و ناخواسته در بستر تدارک (لابد معقول و منطقی) برگزاری همین انتخابات تحلیل و مورد توجه قرار می‌گیرد.
.
وقتی «تابناک» بدون تشکیلات و امکانات خبرگزاری‌های عریض و طویل بهره‌مند از بودجه‌های عمومی، به هر دلیلی - و گیریم در غیاب اجباری تمامی وبسایت‌های خبری منتقد و مخالف - توانسته که بیشترین حد مراجعه و اعتماد مخاطب ایرانی را به خود جلب کند، چنین به راحتی فیلتر می‌شود، حساب کار دست سایر وبسایت‌های خبری هم می‌آید؛ که آنچه به یک پایگاه خبری قدرت بقا می‌دهد، نه نظر مساعد مردم، که نظر مساعد اربابان بند و بست است. در کنار این موضوع، وابستگی تابناک به نزدیکان فکری محسن رضایی، کاندیدای احتمالی دور آتی انتخابات ریاست جمهوری، باید که مورد توجه باشد. برخی شیوخ اصولگرایان آشکارا نگران تعدد کاندیداهای منسوب به جریان اصولگرا هستند. فیلترینگ تابناک شاید یک تلنگر به محسن رضایی و امثال اوست که برای رفع این نگرانی، به صراط مستقیم بازگردند!
.
بازداشت گسترده و همزمان روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب نیز، که پایگاه‌های خبری نزدیک به حکومت از هم اکنون از رابطه آنها با رسانه‌های ضد انقلاب خبر می‌دهند، پیامی واضح به همه روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران است. تتمه رسانه‌های اصلاح‌طلب و منتقد باقیمانده از سیل فیلترینگ و توقیف در این سالهای اخیر، با وجود انحصار سازمان معظم صدا و سیما و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری متصل به کانون‌های قدرت سیاسی و مالی، ظاهرا هنوز می‌تواند مایه آشوب در خیال و دل بسیاری باشد.
.
به راستی این تحدیدها آیا از بی‌نیازی به «شور» انتخاباتی، که صرفا در فضایی با امکان رقابت جریانهای ناهمسو میسر می‌شود، خبر نمی‌دهد؟
.
.
کامتتها در پلاس(+)
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر