۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

حالا حتما کسانی به ما می خندند

به اندازه ای سوار هواپیما شده ام که بدانم هواپیماهای ایرانی مصداق بارز "قراضه"اند؛ همان قراضگی در و پیکر و ظاهرش را می گویم، فرتوتی زیر پوستش را سقوط مدام شان هوار می کشد
*
مرحوم مادر و پدر چند سالی قبل از انقلاب حج رفته بودند، همیشه از احترامی که در این سفر به عنوان ایرانی دیده بودند، تعریف می کردند و آن بین از مسافران یکی از کشورهای همسایه می گفتند که با اتوبوس خودشان را به حج می رساندند و از ماشین هایشان همیشه آفتابه آویزان بود ... و ما می خندیدیم
*
دیروز که کمیسیون اروپا اعلام کرد دو سوم هوایپماهای ایران ایر آن قدر استاندارد نیستند که لیاقت پرواز به اروپا را داشته باشند، احساس حقارت کردم. برای بلیت همین هواپیماهای قراضه باید ببینید که چطور مردم شریف "ایران" در فرودگاه ها از روی هم رد می شوند ... حالا حتما کسانی به ما می خندند

۶ نظر:

  1. همه چیزمون به هم میاد دیگه برادر..

    پاسخحذف
  2. به ما و البته به ریش آقایان!

    پاسخحذف
  3. سلام
    ما منتظر پرواز این قراضه هاییم که شبیه همه زندگی مان شده اند
    زنگ زده نا امید ترسان...


    ضمنا ممنون که یه قیدار خواهید آمد
    منتظرم

    پاسخحذف
  4. صف کشیدن برای بلیط هواپیمای قراضه یعنی پذیرفتن وضع اسف بار موجود!
    همین جمله شما نشانگر وضعیت ماست در همه مسایل زندگی. نه اینکه نمی فهمیم یا به جبر اعتقاد داریم و یا ترسوییم نه...
    ما اصرار داریم به همه دنیا ثابت کنیم که صبورترین ملت دنیاییم. آن قدر که گاهی فکر می کنیم وظیفه ما صبر کردن است

    پاسخحذف
  5. مهتا! من خودم این جمله رو خیلی تکرار می کنم ولی انصافا این ها با سابقه ای که از تمدن ایرانی در تاریخ سراغ داریم جور نیست

    FASSANEH! قرار بود الگو باشیم آخر!

    سیندخت! خواهش می کنم سعی می کنم با هواپیما نیام، ناامید و ترسان!

    جیم انور! از مرحوم بازرگان یک بار کتاب کوچکی خواندم که با استنادات تاریخی ثابت می کرد این خُلق "سازگاری ایرانی" را. ایرانی خودش را با محیط تطبیق می دهد؛ غالبا

    پاسخحذف
  6. خواهر کوچیکم از این کلاسهای هواپیمایی میرفت
    تو لیست طبقه بندی کلاس هواپیماهاشون نسبت به تجهیزات و اینا، ایران حتی H هم نبود :|
    من میخوام برم کره ی شمالی
    کسی باهام نمیاد؟
    اقلا اونجا اسمش روشه
    میدونیم تو جهنمیم
    منتی سرمون نیست

    پاسخحذف