۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

کروبی و رانت "راز"دانی

نمی دانم برای چندمین بار است ولی در این یک ساله این بار دومی است که من یکی "درست" به خاطر می آورم که وقتی "شرایط خاص" پیش می آید، "کروبی"ها تهدید به روشنگری می کنند؛ سال قبل وقتی عده ای را "بردند" دم در خانه کروبی تا بر ضد او شعار بدهند و برای خانواده و همسایه هایش ایجاد مزاحمت کنند، خانم کروبی تهدید به افشاگری کرد و حالا که آن ماجرا در مرقد امام پیش آمده، خود کروبی تهدید به روشنگری کرده. معلوم است که هر کسی مدتی در صدر هر حکومتی باشد با کرور کرور راز "مگو" مواجه می شود ولی درست نیست وقتی این ارتباط مختل یا قطع شده و در شرایط خاصی که خودش تشخیص می دهد از افشاگری دم بزند و بعد همه چیز فراموش شود. تهدید به این نوع افشاگری ها و استفاده از رازهای حکومت به عنوان یک اسلحه یا سپر یک "رانت" خواری است. کروبی به چه امیدی رازهایی از این دست را پیش خود نگه داشته؟ اگر افشای آن ها حقی را احقاق می کند چرا سکوت کرده؟ حسرت بزرگ ما "سبز"ها این است که مدام اندر مدام "آزادی" و "عدالت" جلوی پای "مصلحت" قربانی می شوند و حالا آیا درست است که کروبی "فقط" تهدید کند و بعد به مصلحتی که خودش می داند، همه چیز را به فراموشی بسپارد؟ کروبی یا باید عین میرحسین چنین تهدیدهایی را بر زبان و قلم نیاورد، یا اگر چنین می کند مصلحت هایش را "شفاف" بازگو کند تا تکلیف همه مشخص شود.

۸ نظر:

  1. همین هاست که میرحسین را میرحسین می کند و کروبی را کروبی.

    پاسخحذف
  2. به نظر من کروبی خوب بازی نمی کند، مدام برگ آخرش را به رخ می کشد و اگر ورق را رو کند چیزی برایش نمی ماند و اگر رو نکند به رقیب زمان داده تا چاره اندیشی کند. باید از او پرسید بر فرض که از رقیب آتو نداشتی، آنوقت چه می کردی؟

    پاسخحذف
  3. همین مصلحت ها بود که هشت سال طلایی توسط اصلاح طلبان به هدر داد.. واقعا ترس از چی دارن وقتی رقیباشون چشماشون بستن و چاک دهنشون باز کردن
    به نظرم نجابت زیادی کثافته

    پاسخحذف
  4. مير حسين پاك است و بي شيله پيله ،‌هيچ كس هيچ دستاويزي از او ندارد. چه زماني كه در سياست بوده است و چه در دوران 20 ساله سكوتش . اما ديگران سالها با همين آقايان هم كاسه بوده اند و بسيار گفتنيها هم از خود آنها موجود است پس فقط به تهديد بسنده مي كنند . مگر واقعا روزي برسد كه تصميم بگيرند از همه چيز خود بگذرند و بخواهند با افشاگري ، پايان خود را هم رقم زنند.

    پاسخحذف
  5. با سلام و درود

    از حکایت تا درایت!
    ضرورت اجتهاد در کلام رهبر فقیدانقلاب(ره)

    در وبلاگ بخوانید

    پاسخحذف
  6. جناب معيني اين رانت خواري نيست.اين يك بازي سياسي است ."مهتا"درست گفته اين مصلحت گرايي هشت سال طلايي دوران اصلاحات را بر باد داد.اما در شرايط فعلي اين تنها راه نجات است. بگذاريد مثالي بزنم. مدتي بود كه بگير و ببند مهدي هاشمي رواج پيدا كرده بود و وزير اطلاعات هم گفت كه مي خواهيم بگيريم و چنين و چنان مي كنيم. مهدي هاشمي 2 خط نامه نوشت و گفت پشت پرده را خواهد گفت.از فرداي آنروز مهدي هاشمي كلا فراموش شد. در موردرفسنجاني هم همين اتفاق افتاد فرداي روزي كه رفسنجاني در پي چرنديات محمد يزدي گفت كه مواردي را كتبي به ايشان گوشزد مي كند احمد خاتمي به دست و پا افتاد.در آخر اينكه داشتن اطلاعات ايجاد مزيت مي كند ولي بايد توج داشت كه جايي آنرا خرج كرد كه بهترين جواب را بدهد.وآنروز دير نيست

    پاسخحذف
  7. سلام
    حقيقتش مي دونيد اقاي معيني بحث سر بخور بخور و دزدي و اينكه يكي اومد اول صف و يكي رو فرستاد اخر صف هستش.ولي ما ملت چه بدبختيم كه مجبوريم پشت سر اين ادم سينه بزنيم.البته بحث موسوي فرق مي كنه!اگه مموتي چيزي ازش مي دونست تا حالا همه دنيا فهميده بودند .از موسوي چيزي نداشت كه بگه.ولي اين اقاي كروبي بعد از سالها،حالا كه ديگه كنار گذاشتنش ،تصميم گرفته افشا گري بكنه!!!!

    شهرزاد

    پاسخحذف
  8. FASAANEH! موافقم؛ مثل خیلی وقت ها

    مهتا! شرایط فعلی یه تفاوت مهم با دوران اصلاحات داره؛ چشم انداز روشنی برای تحمل اصلاح ظلبان "اصلا" وجود ندارد

    پیرفرزانه! میرحسین حتی اگر مشکلی هم داشته باشد از اسرار به عنوان سپر استفاده نکرده؛ لااقل تا الانش

    کیارش! یعنی معتقدی این تهدیدها نفع شخصی دارد فقط؟

    شهرزاد! می دونی که خیلی ها مثل تو فکر می کنند و کارهایی از این دست، مثل کاری که کروبی می کند، این گمان را تقویت می کند

    پاسخحذف