۱۳۹۷ اسفند ۲۰, دوشنبه

یک «انقلابی» بر صدر می‌ماند!




حدود چهارماه قبل، تصویر نامه‌ای از حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه (رئیس وقت موسسه (دولتی) پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش قم، راه به شبکه‌های اجتماعی باز کرد.
در این نامه (با سربرگ رسمی و شماره دبیرخانه این موسسه دولتی)، این حجتِ اسلام و مسلمین، از مدیرکل آموزش و پرورش استان عالم‌خیز قم خواسته بود در مورد خواهرش «همکاری لازم» مبذول بفرماید. تاریخ تهیه و ارسال نامه البته مال یک سال قبل‌تر بود.
پس از انتشار تصویر این نامه، «امیرحسین خداپرست» عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران اعلام کرد که «آقای کوهستانی‌نژاد، رییس‌دفتر «استاد» خسروپناه و آقای عسگری، مسئول دبیرخانه، از کار خود برکنار شدند و سیستم اشتراک‌گذاری فایل مؤسسه برچیده شد.»
مدیر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هم، از مدیرکل آموزش و پرورش استان قم سوال کرد که «با سلام و تبریک ولادت پیامبری که مانند مردم عادی زندگی می‌کرد. لطفا اگر نامه‌ی منتشره‌ی استاد خسروپناه صحت دارد، بفرمایید مانند سایرین از طریق روال قانونی مسیر انتقال را طی کنند تا حق معلمانی که برادر و عمه و خاله‌ای در قدرت ندارند، ضایع نشود.»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه هیچ‌گاه این نامه را تکذیب نکرد و به این توییت اکتفا کرد: «دوستان می‌گویند چرا در مقابل تخریب معاندان در فضای مجازی از خود دفاع نمی‌کنی، گفتم: استاد عرفانم فرمود: ذرهم فی خوضهم یلعبون ]ایشان را واگذار تا در تفکرات بیهوده خود مشغول بازی باشند (سوره انعام)[

در حالی که این حجت اسلام و مسلمین از استاد عرفان خود و قرآن مجید مایه می‌گذاشت که «جمعی از دانشجویان و طلاب عدالتخواه» به یاری شتافتند و اعلامیه دادند که «درخواست "مدیریت" برای همشیره ایشان دروغ رسانه‌ای است و تنها درخواست انتقال و همکاری در یکی از پست‌های زیرمجموعه مدیر آموزش و پرورش قم شده است به این معنا که فقط برای ادامه همکاری انتقال یابند.» (+)

خسروپناه یک سال پیشتر (اسفند 96) درباره نقدها علیه خود گفته بود: «حمله‌ها از سنخ نقد علمی نیستند ... دعوای اصلی بر سر لحاف ملا یعنی منصب ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است و اعتراض بر اینکه چرا این جایگاه در اختیار یک نیروی انقلابی است.»
خسروپناه مرداد ماه سال 90، با حکم کامران دانشجو (وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد)، ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران را به دست گرفته بود.
ببالاخره 24 دی‌ماه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با حکم وزیر علوم کنار گذاشته شد(+) اما این نیروی انقلابی «دقیقاً در همان روز» به عنوان معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی (کشور) جذب و مشغول به ادامه خدمت شد(+).


در داستان کوتاه «نامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه برای خواهرش»، به بار معنایی و تاریخی این چهار واژه بیشتر توجه کنید:

1) حکمت

2) فلسفه

3) نیروی انقلابی

و

4) فساد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر