۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

چیزی که پرت می شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفته که "بر اساس قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ تعهدی نسبت به پرداخت یارانه ها به نشریات ندارد ... مبنای پرداخت یارانه ها رعایت کامل و دقیق قانون مطبوعات توسط نشریات استان است ... برای این منظور نشریات از این پس با دقت بیشتری رصد شده و به لحاظ شکلی و محتوایی در جهت تطبیق با معیارهای ارائه شده مورد نظارت جدی تری قرار می گیرند"
برخورد از نوع اول: آیا محروم کردن یک نشریه  از یک امتیاز و حق قانونی، پیش از محکوم شدن در محکمه صالحه، و فقط بر اساس تشخیص مجری قانون، که به راحتی می تواند جانبدارانه و در جهت تشویق همراهان سیاسی باشد، جایگاه قانونی دارد؟ به بیان ساده تر، حق داوری در مورد حد رعایت قانون را چه کسی و چگونه به مدیر کل ارشاد داده است؟ معترضان به نتیجه این داوری چه می توانند بکنند؟
برخورد از نوع دوم: این کیسه هایی که شاهان به پاداش ِ مدح و ثنا به طرف شعرا و خطبای درباری "پرت" می کردند، البته بعد از رصد و تطبیق محتوا و فرم اشعار و خطبه ها، و تویش سکه و اینا می ریختن، چی بود اسمش؟ البته تعهدی هم نداشتند حتما پرت کنند ... چی بود اسمش؟

۶ نظر:

  1. برایم جالب است که هر کار بد و خلاف و نکوهیده و بی منطقی، در روز روشن انجام می پذیرد و بعد هم هیچ!
    فسق و فجور را به حد اعلا رسانده اند.

    پاسخحذف
  2. اسمش رو كه دقيق نميدونم ولي رسمش كه شبيه 5 ميليون توماني هاي استيضاح وزير فقيد است

    پاسخحذف
  3. به آن صله گفتندی و شامل سیم و زر شدندی و هر چه مداحان چاپلوس تر بودندی کیسه های صله سنگین تر می گشتندی و هر چه بادمجانهای دور قاب بیشتر بودندی کام بادمجان دور قاب چینها شیرین تر گردیدندی .و بدین سان روزها گذشتندی و به این آقا رسیدندی تا میراث جد بزرگوارشان را از برای پاچه خواران زیرک و نان به نرخ روز خور تقسیم نمایندی و هیچ هم از گذر رمان و معجزه ارتباطات و قبح اعمال و آبرو و حیا نفهمیدندی و نترسیدندی.

    پاسخحذف
  4. پیشنهاد می‌شود که برای صرفه جویی هم که شده از اون طرف شروع کنیم. یعنی یک فهرست‌هایی چاپ کنیم و اعلام کنیم فقط اون‌هایی که اسمشون تو لیست اوله حق دارند نشریه چاپ کنند و اونهایی که اسموشون در لیست دومه حق دارند فیلم بسازند و اونهایی که...
    و به همین ترتیب بریم جلو.
    بقیه آدم‌ها یعنی اونهایی که اسمشون تو لیست‌ها نیست اجازه دارند که برند بمیرند!!!!

    پاسخحذف
  5. بخدایی که نمیدونم هست یا نیست این دیگه انتهای انسانیت هست.. نمیدونم چه می خواد بشه ..

    پاسخحذف
  6. این مسئله مختص هرمزگان نیست و همه جا اسمان همین رنگ است!!

    پاسخحذف