۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

سفیدترین پرچم تسلیم

دولت با معرفی مدل موی آقایان(+)، سفیدترین پرچم تسلیم را در عرصه فرهنگی بالا برد؛ سفید"ترین" از آن رو که تا بوده اجبار برای بانوان بوده، برای کتاب و شعر و موسیقی و فیلم بوده؛ ولی مدل موی آقایان حساب جداگانه ای دارد؛ بیشتر از آن رو که بی نظیر است. بیست سال پس از طرح ایده مبارزه با تهاجم فرهنگی، اینک شأن این مبارزه تا حد معرفی مدل موی آقایان پایین آمده و این یک شکست بلامنازع فرهنگی است. این اقدام از ناتوانی در پرورش مولفه های دلخواه در قالب تربیت "اذهان" مردم حکایت می کند. معرفی مدل مو دست بردن زورمدارانه در حاصل جمع و تفریق معادله ای است که حکومت با همه استعدادهای بی رقیب بالفعل و بالقوه اش نتوانسته متغیرهای آن را به سود ارزش های مورد حمایت خود، تثبیت کند.

۵ نظر:

  1. از آنجایی که خانم ها سی سال است که به دستورات و بخشنامه های ریز و درشت منکراتی و عفافی و حجابی عادت کرده اند و در پاسخ به آنها ، آن می کنند که خود می خواهند ، خیلی دوست دارم عکس العمل آقایان در خصوص اولین اقدام فرمایشی در این مورد که گریبان آنها را گرفته است را ببینم .
    بی صبرانه آماده ارائه تجربیات ارزنده مان به آقایان محترم هستیم .
    انجمن نسوان ضعیفه مکرمه.

    پاسخحذف
  2. هرچهارپست اخیرتان را دوست داشتم. ومثل همیشه که لب مطلب ونقطه سرخطید ودرخانه اگر کس است- بود- یاخواهد آمد انشاءالله؛ یک حرف بس است.
    همۀ زورمن هم همین است که آیا اصلاح طلبان دررأس با خواست وانتخاب سبک های مختلف زیستن کنار آمده اند یانه. واعتراض به احمدی نژاد را قبل از رفقای اصولگرایشان امضاء می کنند که چرا گفته ای با اجبار پوشش مخالفی - من به صوری یا غیرصوری بودن حرف احمدی نژاد کاری ندارم من این را معیار قطعی می دانم که اولین مشخصۀ اصلاح درحکومت "پذیرش تکثر اجتماعی" است، قبل از حتی پذیرش تکثر سیاسی. چون حوزۀ شمول انسان اجتماعی چندین برابر کمی حوزۀ شمول آدم سیاسی صرف است. مرسی که می نویسی وما یاد می گیریم وتلنگرمی خوریم.- یا...هو

    پاسخحذف
  3. پیرفرزانه! معلوم است این طرح شکست خواهد خورد ولی استفاده از تجربیات همشیره ها راه های مبارزه را ارزان تر می کند خب!

    Dalghak.Irani! شما بزرگوارانه خیلی لطف با صاحب این قلم دارید؛ واقعا ممنونم / با شما در مورد تکثر اجتماعی کاملا موافقم. احمدی نژاد معلوم است بااین اظهاراتش درباره پوشش بازی غریبی را راه انداخته وگر نه کیست که نداند در دستگاه های دولتی زیر نظر خودش سر پوشش مردم چه سخت گیری ها که نمی کنند

    پاسخحذف
  4. نع
    شوخی میکنی؟
    یعنی میشه یه روزی هم اون دختره کره ی شمالی ایه بیاد دلش واسه من بسوزه؟
    همینقد که من تو این یه ماه واسش غصه میخوردم

    پاسخحذف
  5. سلام. مبارکه به سلامتی. احساس میکنم چه وزارت ارشاد شادی داریم، به کارمنداش پول میده تا مدل موی آلمانی رو تأیید کنند.
    به برادر د. ایرانی هم باید گفت که تکثر اجتماعی ربطی به مدل مو نداره، مهم انسان بودنه که امروزها توی ارادت به یه گروه خاص و تعطیلی مغز در برابر تصمیمات بالادستی است. از فهم و درک علوم انسانی توسط این گروه که بگذریم گاهی فکر میکنم اصلا اینها با مفهوم علم آشنایی دارند. میدونن علم چندتا نقطه داره؟ همیشه برام سواله که تو قرآن بارها گفته که به اطراف بنگرید و در آیات خدا تعقل و تفکر کنید و از آن عبرت بگیرید اما آموزه های این گروه میگه به دهن یه نفر چشم بدوزید و تفکر نکنید!!
    فاطمه

    پاسخحذف