۱۳۹۶ مهر ۱۸, سه‌شنبه

🔴 «جواب خدا با من باشد»






هاشمی می‌گوید که در زمان ریاست‌جمهوری‌اش «آقای روحانی مشاور من و رئیس شورای عالی امنیت ملی بود. نظر او هم مثل من است که ما باید مسئله‌مان را با امریکا حل کنیم. آقای روحانی برای منافع و ضررهای این کار دو ستون درست کرده بود. من بر آن اساس و نظر، و ضمن این‌که خودم هم نظراتی داشتم و اضافه کردم، رفتم و با آقا صحبت کردم.»

چنان که هاشمی روایت می‌کند، او در این دیدار نتوانسته بود نظر آیت‌الله خامنه‌ای را با خود همراه کند و مذاکره با امریکا با اصول مدنظر ایشان همخوانی نداشت؛ «خیلی بحث کردیم. یکی ـ دو ساعت بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم. معمولاً وقتی با ایشان اختلاف داشته باشم نهایتاً نظر ایشان را برای خودم حجت می‌دانم. چون ایشان رهبر هستند و حق اظهارنظر قاطع دارند. همین الآن هم همین‌طور است. من گفتم نمی‌توانم حرف دیگری به شما بزنم و فقط مسئلۀ ما و خداست. بالأخره در روز قیامت از من و شما می‌پرسند چرا این‌همه ضرر و مشکلات برای نظام و مسلمانان ایجاد شد اگر این‌ها را بر عهده می‌گیرید من دیگر حرفی ندارم. ایشان گفتند بله، جواب خدا با من باشد.»


📚 منبع: روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ص ۶۷۵




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر