۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

قول های گمشده یک انقلاب – همه ملت موظف به نظارت اند


"... آقایان توجه کنند و همه ملت موظفند که بر این مطلب نظارت کنند، اگر من یک پایم را کنار گذاشتم و کج گذاشتم ملت موظف است که بگوید پایت را کج گذاشتی متوجه باش و خودت را حفظ کن ... اگر دیدند بر خلاف مقررات اسلام عمل می شود بازاری باید اعتراض کند، کشاورز و معممین و علما باید اعتراض کنند تا کژی ها را راست کنند ... باید مسلمان این گونه باشد که اگر دیده شد خلیفه مسلمین و هر کسی پایش را کج گذاشت شمشیرش را بکشد که پایت را راست بگذار. ما باید در عالم نمونه نشان بدهیم و ایران یک الگو است، با رفتن شاه ظلم تمام نمی شود، اگر بنا باشد که ظالم ها بروند و ما یک دسته دیگر جای آنان بنشانیم و همان کارها را به اندازه ای که قدرت داریم انجام بدهیم ما هم همان رژیم هستیم ..."
.
امام خمینی (ره) – روزنامه اطلاعات – نه خرداد 58
*
.
.
.

۹ نظر:

  1. کم پیش میاد مطلبی آدم را از گودر به وبلاگ بکشونه تا نظر بده. اما این سلسله مطالبتون واقعا عالیه.

    پاسخحذف
  2. برای این حاکمیت باید بگیم به خودمان
    ... دیگر اثر ندارد.
    من نمیدونم شاید هنوز امید داری ...
    ولی دیگر اثر ندارد.
    برای عاطفه ای که در ما مرده است...

    پاسخحذف
  3. ممنونم محود آقا ... باعث خوشحالی منه

    پاسخحذف
  4. علی آقا! من سعی می کنم همیشه امیدوار باشم ... ضمن این که علی آقا، دارم می گم که همه چیز به حرف و شعار نیست باید جمیع جوانب رو در نظر گرفت. یه جوری مخالف خوانی می کنم با رادیکالیسم و حرف هایی که یا عملی نخواهد شد یا به سختی عملی می شود

    پاسخحذف
  5. Fatemeh در فیس بوک نوشته:

    " این قسمت های قول های گمشده واقعا جالبه . برای من که خیلی جدید و خواندنی بود"

    پاسخحذف
  6. baran در گودر نوشته:

    "باید مسلمان این گونه باشد که اگر دیده شد خلیفه مسلمین و هر کسی پایش را کج گذاشت شمشیرش را بکشد که پایت را راست بگذار.
    این جوریکه سنگ رو سنگ بند نمیشه!
    روح حرفه درسته اما یه جوری نیست این جور جملات"

    پاسخحذف
  7. باران! من هم با قسمت شمشیرش مساله دارم ولی منظورم همونیه که در تیتر است: تایید نظارت مردم

    پاسخحذف
  8. yasin mohammadi در گودر نوشته:


    این جمله اش اشاره به روایت تاریخی ای هست که دربین عامه مشهوراست
    از عمر نقل می کنند که گفت: خلیفه جایگاهش این است که اگر کسی خطا کرد، او را به راه راست بیاورد و اگر من خطا کار باشم شما چه می کنید؟ یکی از حضار در جواب پاسخ داد که با همین شمشیر کج، راستت می کنم

    پاسخحذف
  9. ehsan hn در گودر نوشته:


    انتقاد زبانی هم نمیتوانیم بکنیم. جایگاه رهبر را در حد معصومین بالا برده اند. امر به معروف را در حد سنجیدن بلندی لباس دختران پایین آورده اند. خلاصه همه چیز را به گند کشیده اند

    پاسخحذف