۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

حالا که رفسنجانی رفت


رییس مجلس خبرگان رهبری تغییر کرد. خبر خیلی بیشتر از آن که "مهدوی کنی آمد" باشد، "هاشمی رفسنجانی رفت" است! جریان سازی ماه ها و هفته های اخیر علیه هاشمی رفسنجانی که تا پای پخش شعارهای تند علیه وی از سیمای جمهوری اسلامی هم پیش رفت، آتش تهیه این "تغییر" بود. مجلس خبرگان رهبری با وجود جایگاه مترقی و دمکراتیکی که قانون اساسی برای آن در نظر گرفته، سال هاست از خود ِ ذاتی اش دور نگهداشته شده و از این رو تغییر رییس آن در کلیت خود، اتفاق مهمی نبود اگر که یک پای ماجرا "رفسنجانی"ی نبود که "شناسنامه انقلاب" بود. این تغییر می تواند  البته به بخشی از سریال بی پایان و پُربازیگر  صعود و سقوط افراد در نظام جمهوری اسلامی تعبیر شود که طبیعی  به نظر بیاید اما بخش های اخیر این سریال واجد تعارضی غریب است.
دو رقیب انتخاباتی سال قبل احمدی نژاد، یک نخست وزیر سابق و یک رییس مجلس سابق، با همسران شان اینک ایزوله  شده اند و کسی از اعضای خانواده و دوستان شان از آن ها خبری ندارد. همزمان با این، وقتی حتی خانواده رقیب انتخاباتی شش سال قبل اش نیز برای رفت و آمد در روز روشن و در شهر امنیت ندارند، خود رقیب نیز از ریاست مجلس خبرگان رهبری کنار زده می شود. سریال صعود و سقوط در نظام جمهوری اسلامی، دارد به "صعود" مردی ختم می شود که همه ی قبل از خود را زیر سئوال برد و می برد. و این طبیعی نیست. چه چیزی واقعا دارد "سقوط" می کند؟
*

این مطلب در کلمه (+)



۸ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. اخلاق سقوط می کند وانسانیت و همه چیز های خوب دیگر. تا مرد بی رقیب بالاتر نشیند

    پاسخحذف
  3. درون پاشی.. این سرنوشت این حکومت هست

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  5. رزمنده دفاع مقدس سپاهی۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۲۹

    این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  6. رزمنده دفاع مقدس سپاهی۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۴۳

    بر گرفته از یک کامنت در پست مربوط به تولد موسوی عزیز

    مهدیه گفت...
    خیلی خوب بود دوست هم زبان.
    ما دچار رخوتیم هرچند ولی دلمان گرم تولد کسی است که اگر نبود چه زمان کش می آمد دیرتر می شد آنچه شد.

    پاسخحذف
  7. این پیام توسط یک مدیر وبلاگ حذف شده است. مارس ۸, ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۲۰ حذف ناشناس رزمنده دفاع مقدس سپاهی۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۴

    این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  8. رزمنده دفاع مقدس سپاهی۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۷

    شما نمی دانید پشت این اتفاق چه نعمت بزرگی وجود دارد.وجود هاشمی در این مقام جزءبتاخیر انداختن (...) و خاموش کردن آتش خشم مردم (...) به نفع دیکتاتور چیز دیگری ندارد. شما تصور کنید اگر موسوی رییس جمهور شده بود اینقدر مردم به آگاهی و... نمی رسیدن. خود سیستم باعث آگاهی عمومی شد.

    __
    این کامنت توسط مدیر وبلاگ "سانسور" شده

    پاسخحذف