۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

کوروش؛ عزیزتر از همیشه

چرا خشم گرفته اید که بر گردن کوروش کبیر، یا حتی کاوه آهنگر (+)، چفیه انداخته شده؟ می گویید "کوروش تحقیر شده"؟ چنین نیست. کوروش عزیزتر از همیشه شده؛ عین آب و آفتاب که مطهِّرند؛ و این تحقیر آب و آفتاب نیست؛ تکبیر آنهاست
*
مطهِّر: آنچه پاک می کند، تطهیر می کند
*
دیده اید دستان آلوده را با "آلوده ای دیگر" پاک کنند؟

۶ نظر:

  1. چفيه مي اندازند آن هم نه از نوع وطني بلكه از نوع فلسطيني .كاوه را هم تعظيم كرده مي خواهند اينها، بي آنكه به عواقب تعظيم كاوه فكر كنند.
    كاوه و كوروش كه كم ارزش نمي شوند اما باور كنيد نمي توان عصباني نبود.

    پاسخحذف
  2. میبینم که 2500 سال بعد یکی داره مجسمه احمدی نژاد کبیر رو همینجوری تکریم میکنه. تنها با این فرق که شاید طرح چفیه تغییر کرده باشه و اونموقع نماد حمایت از اسرائیل شده.بعد همه حمله میکنن به اون یه نفر. راز سر به مهر خانه 25011 هم پست میذاره که "احمدی نژاد عزیزتر از همیشه".

    پاسخحذف
  3. برای جیم انور:
    فکر می کنید در کشوری که سال هاست پادشاهان را نفرین کرده اند ولی از پس نفرین کوروش بر نمی آیند، چه اتفاق دیگری باید بیفتد تا معلوم شود او از جنسی دیگر بوده؟
    ____
    برای حمید:
    نماد حمایت از اسراییل؟! نمی پذیرم اصلا؛ بحث هم نکن! / یعنی دنیا 2500 سال دیگر عمر دارد واقعا؟ / حمید! به نظرم درست مطلبم را منتقل نکرده ام در نوشته؛ یا کوتاهی از شماست که درست نخوانده اید

    پاسخحذف
  4. فکر میکنم منظور تواینه:کورش الف و لامیه که نکره ای مثل احمدی نژاد خودشو به اون میچسبونه تا معرفه بشه.اگه بد فهمیدم بگو.
    منم خواستم بگم اشتباه نکنیم، کورش خودشم نکره ای بیش نیست .اتفاقا الف و لامش همونایین که میتونن احمدی نژاد رو 2500 سال بعد الف و لام تازه ای بکنن.

    پاسخحذف
  5. این گلیم را هر کس از یک طرف می کشد که مال و اموال من است .
    یکی می گوید چفیه و بسیجی لکه دار شد و یکی می گوید کورش ، این جاست که آدم یاد ساده ترین مفاهیم کتاب تعلیمات دینی می افتد " پرهیز از افراط و تفریط " به نظر من حد میانه بهترین گزینه است.
    اما سوال من این است هدف از انداختن چفیه بر دوش کوروش کبیر چیست ؟
    1-تطهیر کوروش در اسلام بسیجی
    2-آشتی دادن اسلام بسیجی با ایران باستان که به بیانی دیگر آشتی است با دیدگاه مشایی

    ظاهر کار ایرادی ندارد، ایراد بر دیدگاه و هدف است.

    پاسخحذف