۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

خط حق


علی، امیر مومنان، گفت: "آدم ها را با حق بسنجید" و در این چند روزه که انگار بیشتر از هر وقت دیگر "خط "امام"" به گوش می رسد، من اصلا نمی توانم بین آن گفته امیرمومنان و این عبارت را که یک "َانسان" محور آن است، جمع کنم. فقط درباره خود علی گفته شد، و خود محمد که جایش این روزها خیلی خالی تر است، گفت که " الحق مع علی و علی مع الحق" ... "فرقان" چه کیمیای پربهایی شده ... و چه روزگار سختی است برادر! خواهر! ...

۵ نظر:

  1. یاد یه جک افتادم که تو وبلاگ اندرمال ( http://andarmal.wordpress.com/ ) خوندم:
    به یکی می گن خط امام چیه؟
    می گه: خطی که وقتی ازش خارج بشی می آی توش!

    پاسخحذف
  2. یادم نیست برای کدام مطلبتان بود و در خانه چندم
    ولی یادم هست که نوشتم آقای مهندس!
    همه می توانند اشتباه کنند.
    این تقلید کور کورانه است که کار دست ما خواهد داد.
    آیا امام نمی توانست اشتباه کرده باشد.
    خرده ای که به اشتباه یک نفر گرفته می شود سنگین تر است یا به مقلدان چشم بسته اش.

    پاسخحذف
  3. سلام محمد جان
    یادتان هست چقدر دم گوشتان می خواندم این حرفهایی که الان برای این مردم میخوانید؟ آیا شما از من قبول کردید که اینها از شما قبول کنند؟ به نظرم شما بایستی اینها را بهتر از من درک کنید. کسانی را که یکی را خود خدا میدانند. شما نیز زمانی یکی را خود خدا میدانستید. آیا آن روزها خیلی پیش بود یا زمان برای من تندتر میگذرد که آنها را همین چند سال پیش می انگارم؟

    پاسخحذف
  4. و علیک سلام مجتبی جان
    تو از اولش هم بیشتر می فهمیدی ولی تاکید می کنم این "چقدر" به گوش من خواندن اصلا مهم نبود و نیست؛ "چگونه" خواندن مهم است! ... زمان درازی نیست؛ اما حالا و آن موقع هم حتی، من برای اعتقادم هزینه می دهم و این راه را دوست دارم. برای خودم لااقل اثبات شد که درست یا غلط "ساکت" نیستم؛ کاش اعتقادتان را، که خدایی جز او نیست، فریاد کنید؛ فریاد می کنید یا عافیت سکوت را خوش تر دارید هنوز؟

    پاسخحذف
  5. سلام محمد. (حیف که فرصتی پیش نمی آید از نزدیک کفتگویی داشته باشیم)
    هنوز جامه عافیت نپوشیده ام و در اداره سبزم اما گاهی برای بعضی از مجتهدین فقید سیاه می پوشم. اما سخنم این است آیا فکر نمی کنی بعضی از این آقایان هم دارند با اعتقاد مردم را کتک میزنند و چه بسا زمانی بگذرد و متوجه بشوند و کناره گیری کنند و دیگر کارشان را کرده اند و آن موقع نیز کسانی دیگر پیدا خواهند شد که با اعتقاد برای حضرات کتک بزنند.
    موفق باشید

    پاسخحذف