۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

چهارپاره – 90 / جنس قوی



(1)
نسرین ستوده وکیل است و بیش از دو سال از زندانی شدن‌اش می گذرد. او که اینک در اعتراض به شرایط زندان‌اش در اعتصاب غذا به سر می برد، یکی از شناخته شده‌ترین زندانیان سیاسی ایران در مجامع بین‌المللی است. او چند جایزه حقوق بشری برده که آخرین آن همین چند روز قبل از طرف پارلمان اروپا به وی و به جعفر پناهی (کارگردان ایرانی که اینک از فعالیت و خروج از کشور ممنوع شده) تعلق گرفت. هیئت پارلمانی اروپا به دلیل عدم قبول درخواست‌اش برای ملاقات با ستوده و پناهی توسط جمهوری اسلامی ایران، سفر خود را به ایران لغو کرد(+).
.
(2)
در پی اعتصاب غذا، نام «نسرین ستوده» دوباره در رسانه‌ها مطرح شده. اقدام پارلمان اروپا در اهدای جایزه ساخاروف به وی نیز بر اهمیت و ارزش خبری این وکیل زندانی افزوده. در پی این تحولات، صبح دیروز (نهم آبان 91) وبسایت باشگاه موسوم به «باشگاه خبرنگاران جوان»، زیر مجموعه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، که از حدود سه سال قبل به نسخه اینترنتی و جامع‌تر ستون «اخبار ویژه» روزنامه کیهان در تخریب و ترور شخصیت منتقدان و مخالفان تبدیل شده، یادداشتی مملو از تهمت، با چاشنی تهدید، علیه نسرین ستوده منتشر کرد. این یادداشت علاوه بر طرح اتهامات سیاسی علیه این زن زندانی، عاری از احساس شرم، وی را متهم به اخاذی و فساد اخلاقی کرده و نوشته: «از عجيب‌‌ترين و شنيع‌ترين اقدامات نامبرده در زندان كه نشان دهنده بي‌پروايي اين عنصر ضد انقلاب در بهره‌گيري از روش‌هاي كثيف و ضداخلاقي مي‌باشد، مطرح نمودن درخواستي از يكي از كاركنان زندان بوده و در همان جا تهديد مي‌نمايد، در صورت عدم اجابت خواسته‌اش، ادعا خواهد كرد كه قصد تجاوز به وي را داشته‌اند! و بلافاصله اين تهديد را عملي نموده و آن ادعا را مطرح مي‌سازد. اما با اثبات دروغ‌گويي او از طريق دوربين‌هاي مدار بسته مستقر در محل، نامبرده به خواهش و التماس مي‌افتد تا موضوع را فراموش نمايند و از او شكايت نكنند.»
این یادداشت بلافاصله وی را تهدید می‌کند و می‌نویسد: «شكايتي كه با تكرار دروغ‌گويي‌هاي نسرين ستوده ممكن است به طور جدي به جريان بيفتد.»(+)
.
(3)
بعید است مدیران وبسایت خبری سازمان معظم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، صرفا برای بی‌اثر ساختن اقدام نسرین ستوده (اعتصاب غذا) نزد افکارعمومی چنین کاری کرده باشند؛ چنین خبرسازی‌هایی به کار «جذب» افکار عمومی نمی‌آید؛ شاید که به کار از سرعت انداختن «دفع» بیاید. انبان چنین رسانه‌های دروغ‌پردازی که نقش غلام بادبزن قدرت را با ابزار خبر بر عهده دارند، همچنین از نگرانی برای سلامت یک زندانی سیاسی مشهور هم عاری و خالی است؛ حتی اگر سلامت به مخاطره افتاده چنین کسی، تتمه وجهه بین‌المللی‌شان را مخدوش‌تر سازد. فشار سیاسی خارجی نیز لااقل همه علت این هجمه بی‌شرمانه نیست؛ وقتی خودشان حق مطلق باشند؛ اینها بهای بهشت‌شان است لابد!
.
(4)
اوریانا فالاچی در «جنس ضعیف» به نقل از مهاتما گاندی نوشته: «شاید زنان از نظر جسمی ضعیف‌تر از مردان باشند اما از لحاظ روحی نیرویی صد برابر مردان دارند. اگر می توانستم ارتش آزادی هند را از زنان تشکیل دهم، بدون شک قبل از یک سال به پیروزی می‌رسیدم.»
لابد مدیران «باشگاه خبرنگاران جوان» این جمله گاندی را خوانده‌اند که حالا همت خود را برای شکستن یک زن سیاسی و زندانی هدر می‌دهند ...

۱ نظر:

  1. دريا با شن و خاك ساحل گل آلود نميشه
    درود بر اين بانوي نازنين كه نمونه واقعي شير زن ايراني است

    پاسخحذف