۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

در چهارراه های بندرعباس، شکنجه شوید






دست و پای قطع شده و لخت، چهره سوخته و منگ، چشم های خیره ی مستاصل، دخترکان و زنان ِ جوان با لباس های کثیف، کودکان بی لباس؛ این ها منظره عمومی چهارراه های بندرعباس است در هجوم متکدیانی که به گفته مقامات دولتی از خارج از کشور، غالبا پاکستان، رنج سفر به مهم ترین بندر تجاری ایران را بر خود هموار می کنند تا ریال ایرانی درو کنند. بساط شکنجه روانی در چهارراه های بندرعباس دایر است بی ملالی. چندی پیش در جلسه شورای شهر بندرعباس معلوم شده بود، همان ماشین هایی که متکدیان را از سر چهارراه ها جمع آوری می کنند، کرایه می گیرند و همان ها را باز در شهر، جایی دیگر، پیاده می کنند. شهر آلوده است. با همه الدورم و بلدروم ها، هنوز از پس این لشگر رخنه کرده در بندرعباس بر نیامده اند.

۷ نظر:

  1. ما به دیدن این دوستان قدیمی عادت کرده ایم و پذیرفته ایم که اینها هر چند بد جزی از شهر شده اند.مسئولانی که در جلسات خود به جای رفع مشکل متکدیان برایشان یک زنگ تفریح است نمی توانند حتی شکاف دیواری را ترمیم کنند چه رسد به زیبایی و...شهر
    از ماست که بر ماست

    پاسخحذف
  2. آقای با احساس! واسه اینکه خاطر نازنین شما سر چهارراه ها مکدر نشه واقعا جا داره شورای امنیت جلسه اظطراری بزاره، بعد قطعنامه بدن که محض مخدوش نشدن التذاذ بصری همه با احساس های دنیا این مزاحم های غربتی رو قایم کنن. ایام لذت مستدام(خرمگس)

    پاسخحذف
  3. آقا یا خانم خرمگس! شما سفارش ما رو به شورای امنیت بکن اگه جواب داد که داد، نداد هم که هیچ؛ فدای سر حس متراکم شده انسان دوستی شما ... خودشو زیاد ناراحت نکن. دوره دوره گدا پروری است؛ هر چی باشه پاکستانی اش بهتر از ایرانیشه ... ایام همبستگی با پاکستانی ها، مشتعل

    پاسخحذف
  4. آقای معینی عزیز
    متوجه منظورم نشدی ها.لطفا یه بار دیگه مطلبت و کامنتم رو بدون خشم بخون.بهم حق میدی خرمگست باشم.
    (پروانه)

    پاسخحذف
  5. این روزها آمار این افراد البته از نوع ایرانی اش در چهارراههای تهران هم بالا رفته است . نمی دانم چه خبر شده است؟ اما وقتی کودکان دختر و پسر 5 تا 10-11 ساله سر چهارراهها را مشغول کسب گدایی می بینی تازه یادت می افتد اینجا تنها جایی است که تفکیک جنسیتی هیچ معنایی ندارد.

    پاسخحذف
  6. طرفای ماهم خیلی از اینا زیاده.من که توی نگاه خیره شون هیچی نمی بینم جز وقاحت .بیشترم اونا رو مجرم میدونم تا نیازمند.مطمئنم وضع همشون خوبه و فکر می کنم کمک کردن بهشون هم جرمه هم گناه.
    **************
    جالبه که توی چارراه هام هیچ پلیسی به خودش اجازه نمیده مانعشون بشه.
    **************
    در واقع به نظر من اصل مشکل در فرهنگ ملت ماست(والبته دولتها مهمترین نقش رو در شکل این فرهنگ دارن)

    پاسخحذف
  7. براي عاطفه‏اي که در ما مرده است

    رحم‏الله من يقرء الفاتحة مع‏الصلوات!


    در شهر ما ولی هم شهری های مابر سرچهار راه ها می ایستند.
    ما چه کنیم؟
    بی خیال من چه کنم؟
    سر کله زدن با سطل اشغال ها را چه کنم
    هم فیلم دارم هم عکس هم نوشته...
    شهر ما تهران

    پاسخحذف