۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

چرا تحریم ایران توسط تویوتا "خیلی" مهم است؟


تحریم تویوتا علیه ایران "خیلی" مهم است، نه از آن رو که اگر "تویوتا" به ایران "تویوتا" نفروشد، "مقامات" می مانند بی ضد گلوله یا "مردم" می مانند بی پراید و پیکان و موتور سی جی 125؛ که اصلا تویوتا در این دو جایگاه ورود موثری نداشته ... نه، مهم است فقط به این خاطر که یک شرکت خودروسازی که می داند الی ماشاالله رقیب دارد که فوری جایش را بگیرند، و اصلا اگر خودش را قاطی ماجرا نمی کرد، کسی شاکی اش هم نمی شد، حالا می خواهد بگوید "حاجی انا شریک"! بوی غنیمت خورده به مشام این شرکت معظم صنعتی دنیا. اگر تا قبل از این، راست و دروغ چنین گفته می شد که شرکت های ذی مدخل خارجی در برابر تحریم مقاومت می کنند، حالا "تویوتا" رسمی را در این همهمه کم نظیر اخیر "تحریم"ها پایه می گذارد که در آن شرکت هایی که ملزم به معامله نکردن با ایران "نشده اند" نیز "دواطلبانه" عطای تجارت با ایران را به لقایش می بخشند؛ و این خیلی مهم است. سهم ما از تجارت جهانی، هم سنگ و شأن جمعیت و ذخایر مادی و معنوی کشور نیست، همین باریکه ها را هم که ببندند، یک "کره شمالی دیگر" این بار در خاورمیانه بازتولید می شود ... "وضعیت امروز نسبت به آینده خیلی بهتر است"؛ این را یک وبلاگ نویس نوشته بود؛ چند ماه قبل.

۷ نظر:

  1. آقای معینی شاید ندانی که تا چه حداز 3 همسفرم در اردوی سال 75 آبعلی ناراحت و دلگیر بودم. که آنان توان فهم آنچه من میدیدم و به آن معترض بودم را نداشتند و برای خوش خدمتی به دوستان سبز پوش آن زمان/من را از حلقه پایگاه دانشگاه دور کردند.که البته خواست خدابالاترین است.
    از تغییراتت سخت شگفت زده شدم و برایت روشن بینی خواهانم

    پاسخحذف
  2. سلام
    یعنی این تازه از نتایج سحر است...؟

    پاسخحذف
  3. علیرضا! خودتی؟ اگه خودتی چه سخت اشتباه می کنی؛ لااقل در باره خودم مطمئنم که من نه تو را و نه هیچ کس دیگری را از پایگاه دور نکردم و تازه اخرش هم نفهمیدم ماجرای شما چه بود و آن پلیس بازی ها! ... در ضمن اگر خود علیرضایی، توصیه می کنم وقت بگذاری و به تدریج همه نوشته های مرا بخوانی لااقل از یک سال قبل به این طرفش را ...از دعای خیرت ممنونم
    این دو پست را بخوان :
    http://mmoeeni1010.blogspot.com/2010/07/blog-post_09.html

    ***

    http://mmoeeni.blogspot.com/2008/05/blog-post_7993.html

    پاسخحذف
  4. خوشحالم که خوب شده اید و سرتان هم درد نمی کند دیگر . اما فکر نکنم بوی قرمه سبزی اش رفته باشد هنوز.باشد؟

    پاسخحذف
  5. یک نفر هم که پیدا می شود و حرف راست می زند این هفته نامه پیام زنجان چشم ندارد ببیند. بابا از قدیم گفته اند حرف راست را یا از بچه بشنو یا از دیوانه.

    پاسخحذف
  6. پیرفزرانه عزیز! بوی قرمه سبزی رفته رفته دارد تند و غلیظ تر هم می شود!

    پاسخحذف