۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

صابون کارگر


پر مدعاترین حکومت برای دفاع از حقوق کارگران، 93 سال قبل با به راه انداختن حمام خون در "شوروی" شکل گرفت ... هفتاد و دو سال پس از انقلاب، وقتی گورباچف رهبر شوروی شد و اصلاحاتش جراتی نیمه جان به کارگران بخشید، اولین و مهمترین بهانه اعتصاب کارگران معادن ذغال سنگ سیبری "کمبود صابون" بود؛ این که بتوانند بعد از کار طاقت فرسای روزانه سیاهی را از تن و روی خود بشویند! سطح خواسته ها چنین پایین مانده بود
*
امروز روز جهانی کارگر است

۸ نظر:

  1. طبقه کارگر همیشه تاریخ جزو اون دسته از اقشاری بودند که هیزم کش هر انقلاب و با جنبشی بودند و بیشترین فشار جامعه به دلیل عدم حمایت کافی بر روی دوششون بوده.
    انقلابی که توی روسیه برای بدست آوردن حقوق کارگران که به انقلاب سرخ شهرت داره اتفاق افتاد تنها به نفع طبقه‌ بورژوازی شد.اما من این رو قبول دارم که که اقتصاد مبناست و یکی از عمده ترین دلیل های انقلاب مشکلات اقتصادی در یک جامعه است.

    پاسخحذف
  2. بندگان خدا خبر نداشتند که سالها بعد در همسایگیشان صابون که هیچ، ساندیس و تازه سهام عدالت هم می دهند.

    پاسخحذف
  3. راستی، ممنون بابت لطفی که همیشه به نوشته هایم داشته اید.

    پاسخحذف
  4. تاریخ معلم انسان هاست

    پاسخحذف
  5. سوالي كه مي خوام بكنم بي ربط به اين پستت هست،شما خبرنگار هستي؟البته اگر دوست داريد جواب بدهيد.



    شهرزاد

    پاسخحذف
  6. من خیلی گیج شده بودم.کاملا درمونده و اینا که چطوره تمام آدرسای احتمالی شما افتاده دست ضد انقلاب(!) با اون اسامی آموزنده و انذارگونه. واسه همین هر چقد فسفر سوزوندم که چه عددی اون جلو اضافه کنم که قبلا فتح نشده باشه موفق نشدم.
    حتی اعتراف می کنم که این فرضیه رو نادیده نگرفتم که لابد خسته شدین مونده شدین از این بازی که اینا راه انداختن.
    ولی خوشحالم که شما لجبازتر از این حرفایین.
    فقط لطفا بگین ایشالا عدد بعدی چیه که من هنگ نکنم.

    پاسخحذف
  7. در ضمن اینکه درس ریاضیم ضعیف بود دقیقا به این معنی نیست که از ریاضی به عنوان یه علم و حتی گاهی یه هنر برای درک زندگی لذت نمی برم.
    ولی خوب میشد اگه این علاقه با متراژ درسای کسل کننده مدرسه و نمرات کارنامه و قضاوت معلم هایی که بیشتر ماشین حساب بودن تا معلم سنجیده نمی شد.

    پاسخحذف
  8. ارتا! انقلاب و اقتصاد همزادند انگار

    FASAANEH! لطف در نوشته های شماست

    شهرزاد! من قبلنا کار خبرنگاری می کردم ولی الان نه

    زهرا! ضد انقلاب هیچ ... نتوانست بکند! بعدی احتمال قوی با mmoeeni88. لجبازی و تخسی هم انگار اجباری شده! ... ممنون که سراغ میگیری

    پاسخحذف