۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

فاضلاب بد بود؟


خورهای بندرعباس در گذشته محلی برای ورود آب دریا و رودخانه ها و مهار بارندگی ها بودند اما امروزه به دلیل بی توجهی مسئولان و مردم به راهی برای ورود "فاضلاب"به دریا تبدیل شده اند(+). خور گوورسوزان یکی از این خورهاست که فاضلاب بالادست را از جوار هتل هرمز عبور می دهد و روی سر دریا می ریزد. بوی بسیار آزاردهنده ای دارد؛ هنوز هم ...استاندار هرمزگان دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان رودان از آمریکا درخواست کرده که "آقای آمریکا! بپذیر که توی فاضلاب افتادی ..." .... خورگوورسوزان در چند ده متری ساختمان استانداری واقع شده ... آمریکا که "بد" است؛ لابد باید فاضلاب هم بد باشد. پس چرا خود استانداری فکری به حال همسایه "بد"ش نمی کند؟ نمی خواهد؟ ... نمی تواند؟ ... نمی گذارند کارش را بکند؟ ... مهم نیست؟ ... شورای اداری رودان مشکل مهم تری ندارد؟

۴ نظر:

  1. خور گور سوزان در گذشته محلی برای ریختن خاکستر اجساد هندی هائی که در این شهر می مردند هم به کار می رفت . زمانی که به راهی برای فاضلاب تبدیل نشده بود . اوایل دهه هفتاد ما ساکن یکی از محله های اطراف خور شدیم . بعد از گذشت قریب به 16 الی 17 سال هنوز تغیری نکرده و قطعا چندین سال قبلترش اون خور اون شکلی شده بوده ...

    پاسخحذف
  2. از كنار شهرك هديش كه بگذري و عكس ناوشكن جماران را كه ببيني و شيشه ماشين را كه پايين بياوري آنوقت مي تواني بوي آمريكا را حس كني ساير علائم و نشانه ها بماند!

    پاسخحذف
  3. از طرف دیگه ورود فاضلاب شهری به دریایکی از عوامل پایداری و گسترش پدیده کشند قرمز در دریا است.

    پاسخحذف
  4. متاسفانه نشریات بندرعباس جرات ندارن استاندار رو نقد کنن؛ فقط بلدن دستمال به دست بایستن جلوش

    پاسخحذف