۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

دستفروش گفت / 2272


همین دیشب اتفاق افتاد ... پونصد تومن از دستفروش تخفیف خواستم. نداد. به شوخی گفتم: "چیه؟ یارانه هاتو حذف کردی؟" جدی جواب داد: همه مون سر کاریم ... قضیه داشت جالب تر می شد! ... گفتم: فکر می کنی  آخرش چی میشه؟ گفت: از برج دوم ِ سال بعد شروع می شه. پرسیدم: چی؟ گفت: خودکشی ها

۹ نظر:

  1. البته اگر چیزی برای کشتن باقی مانده باشد؟!
    وقتی هر آنچه عشق، هر آنچه امید و هر آنچه شادی در دل مردم مرده باشد مفهوم خود کشی رنگ می بازد!

    پاسخحذف
  2. به نظرم یارانه ها بایستی حذف میشد و این اقدام فعلی برای طبقات پایین بهتر است. نمیدانم چرا دستفروش به این عمل اعتراض دارد. برای او که مصرف آب و برق کمی دارد و احتمالا پرجمعیت است و ماشینی برای بنزین زدن ندارد اوضاع بهتر میشود.

    پاسخحذف
  3. خیلی تلخ بود ولی واقعیتی کتمان ناشدنی است. مگر در این چند ساله کم خودکشی یا خانواده کشی دیده ایم بخاطر فقر.

    پاسخحذف
  4. خدای من
    واقعا جواب کارشناسی شده ای داده
    احساس می کنم درست میگه
    و احتمالا موج جدیدی از زورگیری ها باز شروع میشه

    پاسخحذف
  5. سلام برادر گرامی!
    به نظر من خیلی وقته خودکشی شروع شده فکر نکنم خودکشی فقط خلاصه به جسم بشه.به قول خواهر لیلا افشاری وقتی هر آنچه عشق، هر آنچه امید و هر آنچه شادی در دل مردم مرده باشد مفهوم خود کشی رنگ می بازد!
    نمی دانیم تا کی باید ادامه داشته باشه؟؟؟
    زهرا

    پاسخحذف
  6. چرا در برابر کار درست نیز موضع گیری میکنید؟ اگر دلیلی بر نادرستی طرح دارید آنرا بگویید تا همه روشن شوند نه اینکه فقط ناله کنید.

    پاسخحذف
  7. مجتبی ! با منی؟ تو چرااین قدر عصبانی هستی؟ حالا چون شما تشخیص داده اید درست است حتما درست است؟ مطلب "چرنوبیل اقتصادی" را نخوانده ای؟ من قبل تر هم نظرم را در این باره نوشته ام اگر نظرت "من" باشم. هسته کار درست است، ولی روش آن مورد انتقاد اقتصاد خوانده های غیر دولتی است که جوابی بهشان داده نمی شود ... یک بار هم نوشتم که این طرح جراحی درست و مورد نیازی است ولی این به معنی درست جراحی کردن توسط این دولت نامنضبط نیست. مریض نکند زیر تیغ جراحی به کما برود

    پاسخحذف
  8. محمد جان
    نه اصلا نظرم شما نیستید. دیدم همه کامنتها یک سویه است در تایید دستفروش، برای همین خواستم بگم این طرح و حتی روش اجرای آن آنقدرها هم که نقد میشود بد نمیباشد. من هم مثل بقیه نظرم (چه بسا غلط) را عنوان کردم.
    در ضمن من کجام عصبانی است؟

    پاسخحذف
  9. این آقا مجتبی اینقدر نفسش از جای گرم بلند میشه که اصلا آدم دلش نمی خواد با این جور آدمها وارد بحث بشه من تعجب می کنم از این همه ... به جای کارشناسان و هر چیز دیگری فقط کافی است سر خود رو از پنجره بیرون کنید و چشمان خود رو باز کنید واقعا مردم راضی هستند؟ گیرم من ماشین ندارم و پول بنزین نمی دم اما انصافا این مبلغ 44 هزار تومان قابل مقایسه با این حجم افزایش قیمت ها هست که سلسله وار همه و همه چیز را گران خواهد کرد؟

    پاسخحذف