۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

اولین کنسرت مهشاد



 





دیشب کنسرت بچه ها برگزار شد. مهشاد رو از خونه بردنی، از زیر قرآن ردش کردم... بعد از سه ترم آموزش نُت ها و کار روی ساز کودکانه "بِلز"، ده دختر و چهار پسر کلاس، یک کنسرت کوچک برای والدین شون برگزار کردند به رهبری خانم رنجبر در آموزشگاه نگارستان بندرعباس. خانم رنجبر انصافا مدرس دقیق، جدی و با برنامه ایه. قرار شده از دوشنبه آموزش فلوت رو شروع کنن و بعد سه ترم دیگه نوبت به انتخاب ساز خواهد رسید. کار جمعی دیشب بچه ها خوب بود. نت ها را با صدای بلند می خواندند و می نواختند، بعد دست نگه می داشتند و شعر  را همخوانی می کردند. پنج قطعه ای را که یاد گرفته بودند اجرا کردند  و سر آخر هر کدام هدیه ای به رسم یادبود اولین کنسرت از خانم رنجبر گرفتند؛ پکیج مداد و پاک کن و خط کش. هر چی به مهشاد گفتم بسته شو باز نکن، یادگاری نگه دار، قبول نکرد. بعد موضوع مسکوت ماند که یهویی دیدیم پتو کشیده سرش! پتو رو که کنار زد، دیدیم بسته را پاره کرده! ... من خودم اصلا نُت ها رو نمی شناسم و اگر آشنایی مامان مهشاد با نُت ها نبود و وقت زیادی که می ذاره برای حفظ شعرها، یاد دادن اشعار به مهشاد و بعد تمرین نت ها، مهشاد حتما نمی تونست پیش بره. زری در پرورش استعداد موسیقیایی مهشاد نقش اصلی رو به عهده گرفته و مهشاد و من  این مهم را همیشه به یاد خواهیم داشت