۱۳۹۵ تیر ۱۹, شنبه

آن "یوم‌الله" که فاتحه همه را بخوانند




یک فایل کوتاه 64 ثانیه‌ای از سخنرانی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، مرحوم امام خمینی ...
بخشی از یک سخنرانی در تاریخی نامعین، آن طور که در "پرتال پژوهشی و اطلاع‌رسانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)" هم به آن اشاره شده. با این همه معلوم است که این سخنرانی در حضور نمایندگان مجلس وقت شورای اسلامی بوده است ...
در این فایل صوتی که مضمون "غریب"‌اش قابل توجه است، و در جلد چهاردهم "صحیفه نور" هم متن آن آمده، می‌شنویم:
.
«باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان، این مردمی که شماها را روی کار آورده‏‌اند، این مردم زاغه‏‌نشین که شماها را روی مسند نشانده‏‌اند ملاحظه آنها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام اللّه‏» ـ خدای نخواسته ـ باز پیدا بشود. و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به 22 بهمن. قضیه[این]است که فاتحه همه ما را می‏‌خوانند!»
.
کجای این غریب است؟
دقیقا آن‌جایی که "انفجار مردم" و "خواندن فاتحه همه‌شان" در روزی (خدا نخواسته) رخ می‌دهد که ممکن است "یوم‌الله" باشد؛ یعنی این‌طور نیست که انفجار مردم علیه کسانی که خودشان روی کار آورده‌اند، همه کار شیطان و شیطان‌ها باشد. قضیه "انفجار" هم از آن‌جایی شروع می‌شود که "این جمهوری" به واسطه "فهم" و شناخت مردم زاغه‌نشین از "باطن ذات" بالانشین‌ها، تضعیف شود.
این به آن معنی نیست که "بالانشین"ها هر باطنِ ذاتی که داشتند، معاف از "چالش" باشند؛ خود ِ بنیانگذار نظام این را گفته است.
.
.
.
. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر