۱۳۹۵ مرداد ۱, جمعه

طبیبانی چنین



فرمانده کل سپاه همین چند روز قبل طی سخنانی در دومین اجلاس سراسری عفاف، عزت و عشق در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد گفته که «اگر در جنگ سخت تعداد کمی عملیات موثر نیاز بود در عرصه جنگ‌نرم صدها و هزاران عملیات لازم است. یکی از این عرصه‌ها عفاف و حجاب خواهد بود. مشکل بی‌حجابی از بی‌غیرتی و بی‌حیایی است. ما باید روی این دو عامل متمرکز شویم. برخی به اندازه یک خروس غیرت ندارند
عنوان همایش را مرور کنید («اجلاس سراسری عفاف، عزت و عشق»)، آن را (در تاریخ انقلاب) بگذارید کنار یک دغدغه قدیمی‌تر از فساد اداری به نام "مفاسد اجتماعی"، "بی‌حجابی" و "بدحجابی"،  و به یاد بیاورید یادداشت به‌جای رهبری را در پاسخ به معاون اول روحانی در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش که «این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ ... چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند.»
نهاد بسیج بدون نیاز به پاسخگویی به مجلس، به تنهایی تقریبا هم‌اندازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه دولتی دارد، مجموعه اقماری بسیار وسیع اقتصادی و درآمدزا بر این، علاوه است، در همه روستاها و ایلات و عشایر هم پایگاه دارد، دست‌اش از کار فرهنگی دمی خالی نیست و حالا فرمانده ارشد نظامی- فرهنگی مرتبط، بعد از این همه سال، نهایتا به قابلیت‌های الگوی فرهنگی "خروس" نایل آمده است! واقعا کدام اقدام "قاطع" و "اساسی" می‌تواند کسی را به چنین نتیجه‌گیری‌هایی برساند؟
.
چرا "فرهنگ"ی را که ظاهرا خیلی هم "مهم" است، دچار طبیبانی چنین کرده‌اند؟
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر