۱۳۹۳ شهریور ۲۹, شنبه

74 نفر تا 450 هزار نفر




(اسفند ماه سال گذشته) وزیر نفت: «برای داشتن یک سازمان درجه یک نیازمند نیروهای درجه یک هم هستیم ... نمی‌شود با معدل هایی مثل 12 یک صنعت عظیم را اداره کرد.»
.
(دیروز) آیت‌الله جنتی: «رهبری فرمودند به اسم اعتدال نیروهای مومن را کنار نزنید. پس چرا در وزارتخانه‌ای ۷۴ مهندس را با سطح بالای علمی به اسم بی‌سواد بیرون می‌کنند که در نهایت، این مهندسین جدول ارائه کردند که سوابق تحصیلی ما این است و ما رتبه بالای علمی داریم چه کسی باید به این رفتارها اعتراض کندپ؟ دارند اینگونه بچه‌های انقلابی را حذف می‌کنند. اینها بروند، مشخص است که کسانی می‌آیند که فتنه دوست‌اند و یار فتنه‌گران … مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان به تعهدشان عمل کنند. تریبون مجلس باید جلوی این کار را بگیرد. در وزارت علوم هم دارند این بچه‌ها را حذف می‌کنند و اگر این‌ها بروند فتنه‌گران و یاران فتنه می‌آیند و مسلط می‌شوند.»
.
(امروز) تیتر اول روزنامه "وطن امروز": «زنگنه بی سوادها را برکنار کرد؟»
.
بحث بر سر این که کدام سو، دروغ یا راست می‌گوید نیست؛ بحث بر سر مواجهه با اخراج‌هایی است که صورت گرفته (و فرض می‌کنیم افرادی اخراج شده‌اند). بررسی مواجهه با این جنجال را با طرح چند سئوال پیش ببریم:
.
اول) آیا دبیر شورای نگهبان قبل از جنجال‌‌آفرینی علنی در نماز جمعه پایتخت، از وزارت نفت و علوم نیز استعلام کرده یا اینکه اظهارات «نیروهای مومن» کافیست؟
.
دوم) آیت‌‌الله جنتی که برای اخراج 74 نیروی مومن و باسواد دلشوره دارد، برای استخدام غیرقانونی 450 هزار نفر در دوره رفیق احمدی‌‌نژاد که تبعات روانی و مالی سنگینی برای دولت داشته و خواهد داشت، دقیقا کی و کجا «آخ» گفته است؟
.
سوم) با چه جرأت و اعتماد به نفسی کسانی که جای این 74 خواهند آمد، "فتنه دوست" و "یار فتنه‌گران" خوانده شده‌اند؟
.
چهارم) غیر از مملکت چه چیز دیگری باید ویران می‌شد تا امثال آیت‌الله جنتی پی ببرند که به عنوان تایید کننده صلاحیت احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری، مدیون همه جمعیت کشور هستند و نه فقط نیروهای به اصطلاح مومن؟
.
پنجم) امثال آیت‌الله جنتی چرا نگران اظهارت و اتهامات بی‌محابایی که وارد می‌کنند، نیستند؟ آیا به این دلیل که مثلا از شکایت تاج‌زاده از آیت‌الله جنتی پانزده سال گذشته و خبری نشده؟ ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر