۱۳۹۰ فروردین ۲۷, شنبه

محمد بوعزیزی



محمد بوعزیزی! اسمت این بود نه؟ ... درس خوانده بودی. کار نداشتی. خواستی سبزی فروشی کنی.  دزدی و خفت گیری نمی دانستی لابد. بساطت را اما به هم ریختند. مامور  دولت سیلی ات زد. دار دنیا برایت سیاه شده بود. دستت به کسی نرسید. خودت را به آتش کشیدی. زنده نماندی ... مردم خشمگین شدند. شعله ای که از تن تو برخاست، اول از همه دامن رییس کشور خودت را گرفت؛ بن علی را به زیر کشید. بعد مبارک. بعد خون ها بود که خیابان های صنعا و منامه و درعا و مصراته را رنگین کرد. آمریکا می گوید مردم آزادی می خواهند. جمهوری اسلامی می گوید این ها بیداری اسلامی است به جز در سوریه. علی عبدلله صالح می گوید فتنه است. بشار اسد می گوید فتنه است. ملک عبدالله می گوید فتنه است. سیاست بازان کارخانه کلاه سازی از نمد را رها نمی کنند تا به پیکر باندپیچی شده تو روی تخت بیمارستان نگاه کنند. که بدانند بی پناهی چه شعله ای است ... شعله ی تن ات چرا چنین پر شرر بود محمد؟ محمد! باور نمی کنیم به سیلی آن مامور معذور حاضر شده باشی خودت را بسپاری به فنا. به فنا واقعا؟! مگر مامور فقط تو را زد؟ فقط کسانی چون تو را می زنند؟ فقط تو خودسوزی کرده ای مگر؟ ... هر چه بود توی آن دلت بود که با خود بردی. نه؟ آتش، آتش آن دل بود، نه؟ ... که خواب حرام کرده بر صاحبان سیلی و گلوله و تاج و تخت ... که بی پناهی از شر ستم، چه شعله ای است بر عرش
*
چرا صاحبان سیلی و گلوله و تاج و تخت عبرت نمی گیرند محمد؟ ... آخر چند محمد دیگر تا روز میزان؟

۱ نظر:

  1. و مسلما آمریکا نمیگوید اینها دنبال آزادی هستند. اگه بودند به عربستان اجازه لشگرکشی به بحرین رو نمیداد و حتما میخواین بگین با وجود اینکه یه ناوگان اونجا دارن هیچ اطلاعاتی به دستشون نمیرسه تا موضع گیری کنند؟
    بذارید یه مثال بزنم. دیروز بی بی سی فارسی یه گزارش گذاشت از یه خبرنگار بی بی سی انگلیسی توی بحرین. این آقا اولش شمار کشته شدگان رو سی نفر گفت. درحالی که کمتر از یک دقیقه قبلش ناجیه غلامی از لفظ بیش از 60 نفر استفاده کرد. دوم اینکه رفت سراغ یکی از علمای سنی بحرین. فقط به اینجا نگاه کنید. موقعی که این آقا وعالم بحرینی نشسته بودند. دو تا بچه کوچک، اومدند طرف ایشون که بنظر پدربزرگشون بود. بعد سرشون رو ماچ کرد و دختر بچه رو توی بغلش گرفت.
    اون وقت خبرنگار پرسید: نظر شما درباره ی شورش ها چیه؟ گفت اینها از ایران،عراق و حزب الله دستور میگیرند.
    بعد خبرنگار گفت: اگه شیعه ها به قدرت برسند چه اتفاقی برای این کشور میفته؟
    که این آقا گفتند برای سنی ها زندگی سخت میشه و خون مون رو میریزن.
    بذارید این جا رو یه نگاه بکنیم: اول تعداد کشته های بحرینی کم جلوه داده میشه. سپس توی خونه اون عالم سنی از بچه ها استفاده میشه که بگن اینها چقدر خوشبخت و خوبن. بعد میگه اگه شیعه ها به قدرت برسند این خوشی از بین میره و خون سنی ها جاری میشه! پس بهتره سرکوب بشن و بمیرن تا یه وقت و به احتمال شیعه ها مقابله به مثل نکنند. من رو که یاد حمله آمریکا به عراق میاندازه....جنگ پیش گیرانه!

    پاسخحذف